בניית קישורים – מאפיינים עיקריים המשפיעים על איכות הלינקים

בניית קישורים – מאפיינים עיקריים המשפיעים על איכות הלינקים

אחד הרכיבים המרכזיים ובעלי ההשפעה הגדולה ביותר במסגרת קידום אורגני הוא בניית פרופיל קישורים, לינקים חיצוניים, אותו נדרש לבנות בעקביות ובצורה מקצועית. לקישורים המפנים אל האתר שלנו מספר לא קטן של מאפיינים אשר קובעים עד כמה קניית קישורים אלו באמת יתרמו בפועל לקידום האתר. להלן כמה מהמאפיינים הרלבנטיים שכדאי להכיר ולתת להם את הדעת, על מנת שמלאכת בניית הקישורים לאתר שלנו תהיה פורייה ומועילה.

 

סוג וחוזק הדף אליו מפנה הקישור – קישורים לקידום אורגני צריכים להפנות לדפים רלבנטיים בתוך האתר שלנו, וככל שהדף “חזק” ומרכזי יותר כך תרומת הלינק לקידום עשויה לעלות. חוזקו של העמוד הספציפי ייקבע על פי מאפיינים דוגמת מיקומו של הדף בהיררכיה של האתר, כמות הקישורים החיצוניים והפנימיים המפנים אליו, הרלבנטיות של התוכן המופיע בו לנושא הכללי בו עוסק האתר וכיוצ”ב

כמות הקישורים היוצאים מאותו דף – במקרה של עמוד ממנו יוצאים אינספור קישורים לאתרים שונים, זה עלול לפגוע בתרומה של אותו קישור. גוגל עשוי לזהות כי מדובר בעמוד שמשמש בצורה מופרזת להצבת לינקים לקידום אורגני, ולהעניק לכל קישור שכזה משקל מופחת. במקרים בהם מדובר בעמוד עם כמות גדולה מאוד של תוכן, ניתן להציב גם כמות גדולה יותר של קישורים חיצוניים והם עדיין יתרמו בצורה טובה יחסית

איכות הדף המארח – כפי שצוין לעיל , איכות ו”חוזק” הדף באתר אליו מפנה הקישור היא חשובה, אך כך כמובן גם איכותו של העמוד בו מופיע הקישור. ככל שעמוד זה יותר אמין, חזק מבחינת טראפיק וכיוצ”ב, כך הקישורים המופיעים בו יתרמו יותר לאתרים אליהם הם מפנים. כמו כן, חשוב לא פחות מיקומו של העמוד בו נמצא הלינק מבחינת ההיררכיה של האתר. עמוד אשר נמצא קרוב יותר לדף הבית יהיה רצוי יותר מבחינתו כעמוד מארח ללינק המפנה לאתר שלנו. אתר אשר נמצא רחוק יחסית מדף הבית ובמקום זניח מבחינת הארכיטקטורה הכללית של האתר, יהיה חלש יותר ולכן רצוי פחות להציב בו קישור.

אנקור טקסט – הטקסט הספציפי ממנו יוצא הקישור (כלומר – המילים והביטויים המודגשים אשר הלחיצה עליהם היא שמפנה אל האתר שלנו) נקרא בשפה המקצועית “אנקור טקסט” (אנקור מלשון עוגן…). זהותו הספציפית של האנקור טקסט משפיעה גם כן על איכותו של אותו קישור חיצוני ותרומתו בתור לינק לקידום אתרים, אך הדעות כאן חלוקות בין אנשי המקצוע בנוגע להשפעה הספציפית. מקדמים מסוימים טוענים כי חשוב להוציא את הקישורים מתוך ביטוי מסוים או מספר מצומצם של ביטויים ספציפיים, כאלו הנחשבים לביטויי מפתח חזקים ורלבנטיים לקידום האתר (ומתקבלים במסגרת מחקר מילות מפתח, למשל). אחרים טוענים כי זה לא כל כך חשוב כיום, במיוחד לאחר עדכונים שונים שערכו גוגל אשר ייתכן כי מורידים במידה מסוימת את הרלבנטיות הכללית של זהותם הספציפיים של הביטויים המשמשים כאנקור טקסט.

ותק – משך הזמן בו קיים אותו קישור וממשיך להפנות אל האתר שלנו, משפיע לטובה על תרומתו של קישור זה לקידום. כמובן שחשוב גם להוסיף קישורים חיצוניים באופן שוטף, אך לרוב אין דרך ממשית לדעת האם הם תורמים באופן מידי לקידום האתר, וסביר להניח כי השפעתם מתחילה להצטבר רק לאחר זמן מה. לכן חשוב לבנות פרופיל קישורים חיצוניים בצורה עקבית ולאורך זמן, ולהוסיף קישורים כאלו מדי חודש וחודש

מספר האתרים בהם מופיעים הקישורים – כדאי שפרופיל הקישורים החיצוניים המפנים לאתר שלנו יהיה עשיר ומגוון מבחינת האתרים והדומיינים השונים מהם יוצאים קישורים אלו. עדיף יותר דומיינים ויותר אתרים מאשר מספר מצומצם של אתרים וכמות גדולה יותר של לינקים שיוצאים מכל אחד מהם

אזכורים נוספים מלבד לקישורים – בגוגל מסתכלים לא רק על המקומות בהם מפנים אל האתר שלנו, אלא גם על כל המקומות בהם מזכירים את האתר או בית העסק, גם כאשר מדובר באזכור ללא כל לינק שיוצא ממנו. לכן, חשוב ללוות את הלינקים גם בתכנים ומאמרים בהם מזכירים את שם בית העסק והאתר, ובשאיפה גם לדאוג כי יהיו כמה שיותר אזכורים כאלו גם בטקסטים שאינם קשורים לפרסום מאמרים מטעמנו. זה מאותת לגוגל על רלבנטיות גדולה יותר של אותו בית עסק ואותו אתר, ו”משלים” את הקישורים החיצוניים במערך הקידום האורגני.

למידע מקצועי אודות פרסום כתבות בתשלום היכנסו לקישור זה >>

מעוניינים לקבל מחירון פרסום כתבות עם קישורים לקידום בקובץ אקסל למייל? כתבו לנו!

דילוג לתוכן