פרסום כתבות וקניית קישורים – האם ההוצאה מצדיקה את עצמה?

פרסום כתבות וקניית קישורים – האם ההוצאה מצדיקה את עצמה?

פרסום כתבות ותוכן שיווקי באתרי אינטרנט וקניית קישורים – אלו הן טכניקות נפוצות ומוכרות בעולם הקידום האורגני, טכניקות בהן משתמשים אינספור אתרי אינטרנט בארץ ובעולם במטרה להגיע לתוצאות הראשונות בחיפושים הנערכים בגוגל. בהקשר זה שואלים עצמם בעלי אתרים רבים האם מדובר בהוצאה הכרחית ו/או בכלל רצויה, האם וכיצד ניתן לצמצם או להיפטר לחלוטין מהוצאה זו, ובמידה וכן – מה יהיו ההשלכות?

על מנת לנסות ולהבין האם ההוצאה על פרסום כתבות וקניית קישורים בתשלום היא הוצאה רצויה ו/או בכלל הכרחית, חשוב להבין מדוע שירות זה הוא בכלל נפוץ כל כך, ומדוע הוא מוגדר כשירות בסיסי ואינטגראלי בתוך התחום של קידום אתרים אורגני.

מדוע משתמשים כל כך הרבה אתרים בשירות קניית קישורים ופרסום תוכן שיווקי בתשלום?

קיימות סיבות מובהקות וטובות מאוד לכך שאתרי אינטרנט רבים (אתרים של ארגונים ובתי עסק הן מישראל והן מהעולם הרחב כולו) משתמשים באופן שוטף בשירות בניית קישורים ופרסום כתבות בתשלום.

הסיבה הכללית והעיקרית לכך היא פשוט מכיוון שמדובר באחד הכלים היעילים והיציבים ביותר להבטחת קידומו האורגני של האתר. הכוונה היא לקידום אורגני יציב ו”אמיתי”, כזה אשר מביא את האתר למקומות גבוהים בתוצאות החיפוש הרלבנטיות וגם מבטיח שהוא יישאר שם לאורך זמן, ולא ייפול חזרה לאחר כמה שבועות. פרסום כתבות אינפורמטיביות, מקצועיות ואיכותיות באופן שוטף באתרים החיצוניים הנכונים (אתרים “חזקים” למיניהם..) והוצאת קישורים מכתבות אלו אל האתר אותו מנסים לקדם, היא אחת הטכניקות היעילות והאמינות ביותר המביאות לקידום אפקטיבי לאורך זמן. זו הסיבה לכך שאינספור אתרים עושים שימוש בשירות קניית קישורים ופרסום תכנים. התועלת המתקבלת גדולה בהרבה מההוצאה הנדרשת, בטח כאשר לוקחים בחשבון את היתרונות המשמעותיים של הופעה בתוצאות החיפוש הראשונות של גוגל עבור ביטויים ומילות מפתח רלבנטיות.

הסיבה לכך שכל אותם בעלי אתרים העושים שימוש בשירות מסוג זה אינם מנסים לעשות את כל זה בעצמם (ורבים מהם ניסו, התייאשו ועברו לשירות קניית קישורים ופרסום כתבות בתשלום), היא מפני שזה קשה ותובעני מדי – זה מצריך ידע טכני רב בקידום אתרים אורגני, קשרים עם בעלי אתרים איכותיים וחזקים אשר יתנו לנו לפרסם אצלם, זמן לא מועט לכתיבה של תכנים מדי חודש ולמידה של עולם קידום האתרים על מנת להבין אילו מאפיינים צריכים להיות לתכנים שאנחנו כותבים, כיצד לבחור את האתרים בהם ננסה לפרסם וכיוצ”ב. בקיצור – מדובר בתחום מקצועי רחב לכל דבר ועניין, וכמו עם כל דבר אחר בו אנו זקוקים לשירות מקצועי מסוים – בסופו של דבר הדרך הטובה, היעילה והזולה ביותר תהיה לשלם לבעל מקצוע, במקום לנסות לעשות הכל בעצמנו.

האם זו הוצאה משתלמת ו/או הכרחית? תלוי בתמורה ובאלטרנטיבות

אז נניח כי אנחנו בעלי אתר חדש יחסית (או שמדובר באתר חדש שנבנה עבור ארגון או בית עסק וותיק יחסית) ואנחנו שוקלים כיצד לקדם את האתר שלנו בצורה יעילה בגוגל – האם ההוצאה הנדרשת עבור שירותים כמו בניית קישורים  ופרסום כתבות ותוכן שיווקי היא הוצאה משתלמת ורצויה ועד כמה היא הכרחית?

התשובה לכך תלויה בתמורה שנקבל עבור הכסף שנשלם, מצד אחד, ובאלטרנטיבות לשירותים אלו העומדות לרשותנו, מצד שני.

מבחינת התמורה המתקבלת, פירטנו על כך לעיל. שירותים אלו נחשבים לבסיסיים וחשובים ביותר לצורך קידום אורגני יעיל ויציב באמת של אתר אינטרנט כיום. רובם המכריע של מקדמי אתרים ואנשי מקצוע רלבנטיים נוספים בתחום יסכימו כי מדובר באחד הכלים האפקטיביים ביותר העומדים לרשותנו לצורך קידום אורגני יעיל ויציב של אתר אינטרנט.

מבחינת האלטרנטיבות, המצב ברור גם כן: אלטרנטיבה ראשונה היא לנסות לעשות זאת בעצמנו (לכתוב בעצמנו מדי חודש תכנים, למצוא את האתרים החיצוניים בהם נפרסם אותם וכו’), וגם על כך כבר פירטנו כי מדובר בהרבה מאוד עבודה (שתעלה לנו גם בסופו של דבר הרבה יותר מאשר המחיר של שירות קניית קישורים), אשר כלל לא בטוח כי תשיג את המטרה. אלטרנטיבה שנייה היא לא להעלות תכנים באופן שוטף ולא לבנות פרופיל קישורים חיצוניים איכותי, אבל אז האתר שלנו פשוט לא יקודם, ואם כן – זה יקרה לאט מאוד ולאורך שנים ארוכות. כך נפסיד הרבה מאוד ממה שיש לרשת האינטרנט להציע לנו כערוץ תקשורת עם העולם, כלי ראשון במעלה לשיווק ופרסום וכו’.

מעוניינים לקבל מחירון פרסום כתבות עם קישורים לקידום בקובץ אקסל למייל? כתבו לנו!

דילוג לתוכן