בניית קישורים – מה לא לעשות

בניית קישורים – מה לא לעשות

הוספת קישורים (לינקים) לאתר היא אחת מאבני הפינה של קידום אורגני יעיל, אך במקביל לפעולות המקצועיות השונות שניתן וצריך לעשות במסגרת תחום זה קיימות גם פעולות רבות מהן חשוב להימנע. פעולות אלו לא רק שלא יסייעו לקדם את האתר, אלא עשויות לפגוע משמעותית במאמצי הקידום, למשך זמן רב

 

מרבית בעלי האתרים המעוניינים בקידום אורגני יעיל פונים לאנשי מקצוע לצורך כך, מסיבות מובנות. גם אלו שאינם עובדים באופן קבוע עם מקדמי אתרים, נעזרים לרוב בשירות קניית קישורים ו/או שירות פרסום מאמרים בתשלום, על מנת להעלות תוכן איכותי חדש מדי חודש ולבנות בהדרגה פרופיל של קישורים חיצוניים חזקים. בין אם אתם מנסים לעשות זאת בעצמכם ובין אם פונים לשירותים מקצועיים ואנשי מקצוע המתמחים בתחום, חשוב מאוד להכיר ולהימנע מכמה סוגים ספציפיים של פעולות אשר עשויות להזיק משמעותית לקידום האתר שלכם:  

הוספת קישורים מופרזת – הוספה של יותר מדי קישורים חיצוניים בבת אחת מיד מדליקה מנורה אדומה אצל אלגוריתם הדירוג של גוגל, מסיבה מובנת – לא הגיוני שלאתר יתווספו מאות ואלפי קישורים חיצוניים בבת אחת או בתוך פרק זמן קצר מדי, כך שסביר להניח שמדובר בפעולת קידום בלתי לגיטימית, דוגמת שימוש בבוטים ותוכנות שיודעות כיצד לעשות זאת. בפועל, זה לא משקף ערך אמיתי של אתר (מה שדירוג האתר בגוגל אמור להתבסס עליו), ולכן האתר עלול “להיענש” בגין כך ולרדת בבת אחת ובצורה משמעותית בדירוג. לחזור מזה עלול לקחת הרבה מאוד זמן, אפילו שנים.

 

דחיסות מילות מפתח מוגזמת – את הקישור לאתר שלנו אנחנו מוציאים לרוב מתוך מילת מפתח או ביטוי מפתח המופיע בתוכן. לרוב, נרצה כי ביטויי/מילות מפתח אלו יופיעו כמה וכמה פעמים בתוך אותו מאמר, אך חשוב מאוד שלא להגזים בכך. בעבר, בימיו הראשונים של עולם קידום האתרים, מקדמים רבים היו מפרסמים מאמרים עם כמות מופרזת של שימוש במילות המפתח (אפילו היו מגדירים את כמות הופעות מילת המפתח כאחוז מסוים מסך המילים במאמר…), אך אלגוריתם החיפוש של גוגל כבר מזמן למד לזהות זאת ולהתעלם מכך במקרה הטוב, או להעניש על כך במקרה הפחות טוב. אל תעלו תכנים עם קישורים לקידום אתרים עם חזרה של עשרות ומאות פעמים על ביטויי המפתח, באופן שנראה מאולץ.

 

פרסום מאמרים באתרים בעייתיים – אתרים מסוימים מהווים אתרי spam לכל דבר ועניין, ולא נרצה לפרסם בהם תכנים עם קישורים חיצוניים שמפנים אלינו. לרוב ניתן לזהות אתרים אלו בקלות – העיצוב שלהם נראה קיקיוני, הם מכילים בעיקר תוכן שיווקי במובהק עם שימושים מופרזים במילות מפתח וכיוצ”ב. לינק מאתר שכזה אל האתר שלנו יכול לעשות רק רע למאמצי הקידום האורגני שלנו…

יותר מדי קישורים הדדיים – קישור הדדי הוא מצב בו האתר שלנו משתף פעולה עם אתר אחר, וכל אחד מהם מעלה קישור לאתר האחר, בתור עסקת קידום שכזו. עדיף להימנע מקישורים הדדיים, או לפחות מכמות גדולה של קישורים שכאלו. גם על כך גוגל עשוי להעניש, ובמקרה זה מדובר בקו מנחה של ממש בנושא קידום שהחברה מפרסמת לבעלי אתרים.

קניית קישורים מפוקפקת – רכישת לינקים במסגרת שירות בניית קישורים אינה בעייתית בפני עצמה, ונפוצה מאוד בעולם הקידום האורגני. אך חשוב לדעת איך לעשות זאת נכון, או במקרה של בעל האתר – ממי לקנות את הקישורים ולמי לפנות על מנת שינהל עבורנו את כל העסק. גם פרסום מאמרים בתשלום צריך לדעת לעשות כמו שצריך (להזמין את התוכן הנכון, שיהיה כתוב בצורה טובה, שיפורסם באתרים המתאימים וכו’), וזה הולך לרוב יד ביד עם שירות רכישת לינקים. על מנת להימנע מקניית קישורים בעייתית שרק תפגע באתר שלכם, חשוב לפנות לאנשי מקצוע המתמחים ספציפית בתחום זה ויכולים להראות “קבלות” בדמות לקוחות רבים נוספים שעובדים איתם, כמו גם אתרים גדולים ואטרקטיביים אצלם הם מצליחים לפרסם את התוכן עבורכם.

פעולות מהן עדיף להימנע בהקשר זה הן לעבוד עם מישהו שמציע לכם לקנות לינקים במחיר נמוך בצורה חשודה, או מציע לפרסם תוכן ולהוציא ממנו לינקים באתרים מפוקפקים או סתם חלשים במיוחד. עדיף למצוא מישהו עם רקע עשיר בקידום אתרים, ולנסות לעבוד עימו לאורך זמן.

אצלנו תקבלו ייעוץ מקצועי בבניית פרופיל קישורים באמצעות פרסום כתבות למטרת קידום האתר שלכם.

מעוניינים לקבל מחירון פרסום כתבות עם קישורים לקידום בקובץ אקסל למייל? כתבו לנו!

דילוג לתוכן