לינקים לקידום אתרים SEO – דגשים שאולי לא חשבתם עליהם

לינקים לקידום אתרים SEO – דגשים שאולי לא חשבתם עליהם

במסגרת עולם קידום האתרים, קישורים משחקים תפקיד מרכזי. בניית קישורים חיצוניים מהווה כלי נפוץ ושימושי ביותר בידיהם של מקדמים מקצועיים ובעלי אתרים המעוניינים להביא את האתר למקום גבוה ויציב בתוצאות החיפוש הרלבנטיות, ולשם כך מוצעים שירותים ייעודיים שונים דוגמת שירות בניית קישורים, שירותי פרסום מאמרים וכיוצ”ב. בעוד כל בעל אתר ממוצע יודע כי כדאי לבנות פרופיל המכיל כמה שיותר קישורים חזקים ו”נחשבים”, נושא זה רחב וגדול הרבה יותר מכך

 

בכל הנוגע ללינקים לקידום אתרים, ישנם גם דגשים ונקודות שאינם מוכרים באותה מידה, אך שווה להיחשף אליהם ולהכירם. להלן כמה מהם –

חשוב מאוד להשקיע גם בקישורים פנימיים, לא רק חיצוניים

לרוב, כאשר מדברים על “לינקים לקידום אורגני SEO” הכוונה היא בעיקר לקישורים חיצוניים, או שכך נוטים לחשוב בעלי אתרים רבים אשר אינם בקיאים בעולם הקידום. בפועל, קישורים חיצוניים הם כמובן חשובים ביותר, אך חשוב לא פחות שלא להזניח את הקישורים הפנימיים, אלו הנמצאים באתר עצמו ומקשרים בין עמודים שונים בו. למעשה, כדאי להתחיל בקישורים פנימיים כחלק מתהליך האופטימיזציה של האתר, ורק לאחר מכן להשקיע זמן וכסף בקישורים חיצוניים.

מדוע? ובכן, קישורים פנימיים מהווים כאמור חלק אינטגראלי ומרכזי מתהליך האופטימיזציה – התהליך במסגרתו מקדם/ת מקצועיים מבצעים פעולות שונות באתר עצמו על מנת שיהיה נוח ויעיל לגלישה, כמו גם על מנת ש”ידבר” בשפה שגוגל אוהב לקרוא.

מחפשים קישורים איכותיים? כנסו למחירון שלנו

בעוד אופטימיזציה כוללת כאמור סדרה של פעולות שונות, חלקן הוא קישור בין מקומות שונים באתר. את הקישורים הפנימיים חשוב לבצע לפי כללים ושיטות מסוימות, אך גם לפי נוחות הגלישה באתר. במיוחד במידה ומדובר באתר אשר מכיל הרבה תוכן בנוגע לתחום בו הוא עוסק (ונרצה שהאתר שלנו יהיה כזה על מנת שיקודם בצורה יעילה לאורך זמן), סביר להניח שדפים רבים יכילו טקסטים אשר יהיו רלבנטיים גם לעמודים אחרים, ואף הכרחיים על מנת להבין את מה שנכתב בדפים אחרים. קישורים פנימיים יכולים לסייע לגולש לקבל ולהבין יותר מידע שהאתר מעביר לו, ולשפר משמעותית את חוויית הגלישה. זה עשוי להאריך את משך הזמן בו שוהה כל גולש בממוצע באתר שלנו, וכך לתרום ישירות לקידום שלו במעלה תוצאות החיפוש.

תזמון נכון של פרסום מאמרים הכוללים קישורים לקידום אורגני

חשוב לדעת מתי לפרסם תוכן שיווקי עם קישורים לקידום אתרים, ובאופן כללי לתזמן בצורה מודעת ומקצועית את כל תהליך בניית פרופיל הקישורים החיצוניים.

למשל, חשוב שכמות הקישורים החיצוניים החדשים לאתר שלנו תהיה פחות או יותר אחידה, ולא תתאפיין בקפיצות מוגזמות ו”חשודות”. אם נוסיף מדי חודש שלושה או חמישה קישורים חיצוניים חדשים לאתר שלנו, ואז פתאום מאה קישורים בחודש אחד, זה מיד ייראה חשוד ועלול לפגוע משמעותית במאמצי הקידום. נרצה לשמור על קצב פרסום מאמרים ולינקים אחיד יחסית, ולבצע שינויים באופן הדרגתי.

כמו כן, חשוב לתזמן את קניית הקישורים החיצוניים החדשים בהתאמה לגורמים רלבנטיים נוספים -העלאת תוכן חדש לאתר, אזכורים חדשים ברשתות חברתיות, שינויים בשוק ובמשק שעלולים לשנות את העניין הכללי באתר שאנחנו מקדמים וכיוצ”ב. כל זאת על מנת שהקישורים החדשים ייראו טבעיים כמה שיותר.

קישורים מסוגים שונים של מאמרים ותכנים

פרופיל קישורים לקידום אורגני צריך להכיל סוגים שונים ומגוונים של תכנים מהם יוצאים קישורים. אל תסתפקו רק במאמרי קידום (מאמרי SEO), אלא דאגו לפרסם גם מאמרי עומק אשר נותנים סקירה רחבה ומעמיקה בנושא מסוים (מאמרים מסוג זה חשוב שיופיעו גם באתר עצמו, על מנת לספק ערך מוסף של ממש לגולשים ולגרום להם להישאר זמן רב יותר באתר), מאמרים שיווקיים אשר בגלוי מנסים להניע את הקוראים לפעולה מסוימת, פוסטים ותכנים שונים ברשתות החברתיות וכיוצ”ב.

ככל שפרופיל הקישורים יכלול קישורים היוצאים מסוגים שונים ורבים יותר של תכנים, כך מערך הקישורים כולו יתרום יותר לקידום האתר בטווח הארוך.

 

ממי לקנות את המאמרים והתכנים הכתובים?

על מנת לבנות פרופיל קישורים חיצוניים טוב, חשוב שהתכנים עצמם בהם מופיעים הקישורים יהיו טובים ואיכותיים, ושהעבודה מול מי שמספק לכם את התכנים תהיה חלקה ויעילה. שירות פרסום כתבות עשוי להציע לכם כבר את המאמרים עצמם, או לקחת מאמרים שאתם קונים בנפרד מכותבי תוכן. בכל אחד מן המקרים, חשוב לוודא כי מי שכותב את התוכן עושה זאת בצורה מקצועית – לומד את הנושא בצורה סבירה, אינו כותב עם שגיאות כתיב או תחביר, עומד בזמנים שאתם מסכמים עליהם מראש ומוכן לבצע שינויים במידת הצורך (גם כן – על פי סיכום מראש).

לרשימה מפורטת של כל האתרים המארחים שלנו כולל דוגמאות וציונים של חוזק האתרים  כנסו לחנות שלנו >> >>

מעוניינים לקבל מחירון פרסום כתבות עם קישורים לקידום בקובץ אקסל למייל? כתבו לנו!

דילוג לתוכן