כל הטיפים החשובים לבניית קישורים פנימיים

כל הטיפים החשובים לבניית קישורים פנימיים

מיותר לציין כי לא רק קישורים חיצוניים מהווים משקל משמעותי בתעשיית קידום האתרים שכן, קישורים פנימיים הם אפיק שיווקי חשוב ומשמעותי לא פחות. בעת בה אנו מדברים על פרופיל קישורים פנימיים שבנוי בצורה מרושלת, הרי שלא רק שמנוע החיפוש עשוי להחשיב אותו כספאם, אלא שהדבר אף יהווה מכשול משמעותי בכל הסובב סביבת חווית המשתמש. כמו כן, חשוב לזכור כי אין זה משנה אם מדובר על אתר חדש או לחילופין על אתר וותיק, ניתן לומר באופן חד משמעי כי בדיקת הקישורים הפנימיים שלו ותיקונם במידת הצורך היא בדיקה הכרחית וחשובה במיוחד.

כמו כן, לפני שאתם מתחילים לבנות את הקישורים הפנימיים שלכם, עליכם לוודא בראש ובראשונה כי האתר האינטרנטי שלכם לא כולל בתוכו קישורים שבורים. מדובר למעשה על אחת הבעיות הנפוצות ביותר בקרב אתרים גדולים וותיקים. קישור שבור, מעבר לעובדה כי מדובר על קישור שנבנה בצורה מרושלת, הוא גפ קישור שמפנה את הגולש לדף שכבר לא קיים, בין אם מדובר על קישור חיצוני ובין אם מדובר על קישור פנימי. כמו כן, חשוב לזכור כי בדיקה ידנית עשויה לקחת זמן רב ולכן, ההמלצה המרכזית תהיה לבצע את הבדיקה באמצעות אחד מהכלים הייעודיים הנמצאים ברחבי האינטרנט.

טיפים לבחירה נכונה של קישורים פנימיים
על מנת להבטיח אתר נוח בקרב המשתמשים השונים וכן, במטרה ליצור פרופיל קישורים פנימיים נכון ומקצועי, יהיה עליכם להתייחס למספר טיפים חשובים:

סדר בקטגוריות האתר – חשוב לזכור כי מנוע החיפוש של גוגל מבצע סריקה של האתר שלכם לצד הרשת כולה בעזרת מעבר מקישור לקישור. על כן, ניתן לומר באופן חד משמעי כי מערך בניית הקישורים הפנימיים מעניק למנוע החיפוש את האפשרות להבין מהו הסדר הקיים בין הקטגוריות באתר ולכן, חשוב לקחת זאת בחשבון. הכוונה היא למעשה לא רק לכל אותם קטגוריות ותתי קטגוריות שנמצאים באתר, אלא גם קישורים כאלו ואחרים הנמצאים בגוף הקטגוריות ובמאמרים אותם אתם מפרסמים באתר שלכם. במידה ומדובר על מצב בו מערך הקישורים שלכם מפנה למספר דפים שונים בתוך האתר בצורה אקראית, הרי שהדבר עשוי להוביל לבלבול הסדר ובסופו של דבר לקידום מרושל של האתר שלכם.

ניווט נכון ויעיל – בעת בה הגולש נכנס לאתר האינטרנט שלכם, לרבות בעת בה הוא בוחר בחלונית הבלוג או בקטגוריה אחרת, חשוב לוודא כי תהיה לו דרך קלה ונוחה להמשך ניווט באתר. אי לכך, מערך הקישורים הפנימיים הוא זה שצריך לסייע לו בהעשרת הקריאה שלו. לכן, בעת בה אתם בוחר לקדם קטגוריות ודפים פנימיים כאלו ואחרים, ההמלצה המרכזית תהיה לוודא כי אכן ישנם קישורים פנימיים שמנווטים את הגולשים לאזורי ההמרה באתר שלכם. לדוגמא, במידה ומדובר על מאמרים שתפקידם העיקרי הינו לפרסם מוצר חדש שאתם מציעים, חשוב לוודא כי אותו מאמר יכלול קישור בולט וברור שיוביל את הגולש ישירות אל דף המוצר החדש.

שמרו על כמות הגיונית – המלצה נוספת וחשובה לא פחות תהיה לוודא כי אתם אכן מקפידים על בניית קישורים טבעית ככל הניתן. במילים אחרות – וודאו כי אתם מבצעים בניית קישורים רק כאשר הדבר הינו הכרחי לטובת המשתמש. בניגוד לדעה הציבורית הרווחת, ניתן לומר באופן חד משמעי כי אין כל טעם בקישור של כלל מילות המפתח אותן מכיל הדף שלכם שכן, הצפה של קישורים עשויה לשבור את רצף הקריאה וכמו גם, הדבר עשוי להיחשב קידום ספאמי. על כן, מומלץ לוודא כי אתם מעלים מדי פעם מאמרים ללא קישורים בכלל, הקפידו על מראה “טבעי” באתר שלכם.

 

מעוניינים לקבל מחירון פרסום כתבות עם קישורים לקידום בקובץ אקסל למייל? כתבו לנו!

דילוג לתוכן