פרסום תוכן שיווקי – ממה עדיף להימנע ומה עלולות להיות ההשלכות?

פרסום תוכן שיווקי – ממה עדיף להימנע ומה עלולות להיות ההשלכות?

שימוש בתוכן שיווקי עם קישורים מהווה את אחד הכלים הבסיסיים והחשובים ביותר לצורך קידום אתר האינטרנט שלכם או של בית העסק. פרסום כתבות עשוי לתרום משמעותית לקידום יציב ועקבי של האתר וליצירת חשיפה חיובית נרחבת. אך שימוש לא נכון בכלי זה יכול לא רק לבזבז לכם זמן וכסף, אלא גם ליצור נזק של ממש

מהן הפעולות מהן מומלץ ביותר להימנע בכל הנוגע לפרסום כתבות, קניית קישורים ושימוש בתוכן שיווקי באופן כללי בניסיון לקדם אתר? במידה ונוקטים בפעולות בלתי רצויות אלו – מה עלולות להיות ההשלכות?

פעולות מהן כדאי להימנע בכל הנוגע לפרסום תוכן שיווקי לקידום האתר

חשוב להבין כי קידום אורגני של אתר אינטרנט הוא תחום מורכב ועשיר הכולל סדרה ארוכה של פעולות טכניות אשר את חלקן מומלץ לבצע ומחלקן מומלץ להימנע, אם ברצוננו להשיג מטרות כמו קידום יעיל וארוך טווח של האתר, יצירת חשיפה נרחבת, בניית מוניטין חיובי וכיוצ”ב. פרסום תוכן שיווקי עם קישורים מהווה כאמור את אחת הפעולות המרכזיות בתחום זה, אך גם תהליך זה חשוב לדעת לעשות נכון ובצורה מקצועית.
בכל הנוגע לפעולות מהן מומלץ ביותר להימנע במסגרת השימוש שלכם בתוכן שיווקי, ניתן למנות כמה חשובות במיוחד:

בתור התחלה, חשוב שהתוכן שאתם מעלים לאתר שלכם ולאתרים אחרים (פרסום כתבות עם קישורים לצורך יצירת פרופיל קישורים חיצוניים לאתר) לא יהיה אך ורק תוכן שיווקי רדוד, אלא תוכן הכולל אינפורמציה רלבנטית ומציע ערך מוסף כלשהו למי שקורא אותו. אחרת, הן הקוראים/גולשים והן גוגל יזהו בסופו של דבר כי אין כאן תוכן “אמיתי” אלא רק ניסיון לשווק ולמכור, ויתעלמו ממנו.

בנוסף, מומלץ להימנע מפרסום מוגזם של תוכן שיווקי, כמו גם מפרסום מועט מדי. את הכמויות והמינונים הנכונים (הן כמות הכתבות שמפרסמים והן אורכן – כמות המילים שמכילה כל כתבה) יש לקבוע יחד עם מקדם/ת אתרים מקצועיים, בהתאם למצב האתר ולשורה ארוכה של פרמטרים רלבנטיים. בכל מקרה, פרסום מוגזם יתר על המידה, דוגמת העלאת עשרות ומאות כתבות בבת אחת, לא ישיג את המטרה ועלול אפילו לפגוע בה. כך גם פרסום מועט מדי.

פעולה נוספת ממנה חשוב להימנע היא פרסום כתבות באתרים “מפוקפקים” – אתרי דמה למיניהם אשר הוקמו ופועלים אך ורק למטרות קידום אתרים. כדאי שהתוכן השיווקי שאתם מפרסמים יעלה באתרים “חזקים” כמה שיותר – אתרים אמיתיים עם תעבורת גלישה יומית גדולה כמה שיותר אשר גם מוכרים לגוגל ולמנועי החיפוש.

כמו כן, במידה ואתם רוכשים את התוכן השיווקי שלכם מכותבי תוכן מקצועיים (וזו הדרך הריאלית והמומלצת עבור כל קידום עקבי לאורך זמן) כדאי להימנע מהעלאת תוכן זול במיוחד אשר כתוב בצורה גרועה. שגיאות כתיב, תחביר לא קוהרנטי, חזרה מוגזמת על מילות מפתח וכד’ – כל אלו הם מאפיינים שגם קהל הקוראים וגם אלגוריתם החיפוש של גוגל יזהו בקלות.

מה עלולות להיות ההשלכות?

ההשלכות של נקיטה בפעולות בלתי רצויות בכל הנוגע לשימוש בתוכן שיווקי בניסיון לקדם את האתר (פעולות מהסוג שהוזכר לעיל) עלולות להיות משמעותיות ונרחבות.

כמובן שהשלכה ברורה ומתבקשת היא כי אותו תוכן פשוט לא ישיג את מטרותיו – לא יגרום להרבה גולשים חדשים להיכנס לאתר שלכם, לא יסייע להגדיל מכירות באתר, לא יקדם אותו בגוגל לאורך זמן וכיוצ”ב.

אך בנוסף קיימות השלכות אפשריות חמורות אף יותר. במקרים רבים בהם נוקטים בפעולות דוגמת פרסום כמויות מוגזמות של תוכן, שימוש באתרי דמה וכד’, גוגל מזהה זאת כניסיונות לקידום בלתי לגיטימי של האתר, ועלול ממש להעניש את האתר על כך ולהוריד אותו לעמודים נמוכים ונשכחים בתוצאות החיפוש עבור מילים וביטויים רלבנטיים. משם כבר קשה מאוד לחזור ולקדם שוב את האתר ביעילות, כך שפעולות בלתי רצויות שכאלו עשויות לעלות לכם ביוקר ולפגוע משמעותית במאמצי הקידום בטווח הקצר והארוך גם יחד.

לינק4ווב נותן לכם שירות בניית קישורים איכותי, מקצועי ואדיב. כנסו ללינק וקראו איך בניית קישורים תעזור לכם מאד בתהליך קידום האתר שלכם בתוצאות החיפוש של גוגל.

מעוניינים לקבל מחירון פרסום כתבות עם קישורים לקידום בקובץ אקסל למייל? כתבו לנו!

דילוג לתוכן